خانه پژوهش های دینی شفق

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری گلستان گفت: تشکیل شبکه خواص بصیر با اجرای طرح نسیم حیات در گلستان جان می‌گیرد تا جوانان از لحاظ فکری پرورش یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدروح‌الله حسینی در جمع دوستداران ولایت با تبریک ایام خجسته هفته دفاع مقدس در شهرستان گرگان اظهار کرد: خانه پژوهش‌های دینی شفق این ماموریت را برعهده گرفته که جوانان با طرح مسئله نسبت به غرب، اسلام، مدرنیته و انقلاب اسلامی، تجدد و سنت را به خوبی درک کنند تا با بصیرت لازم و بر اساس مبانی اسلام راه درست را تشخیص دهند.

وی هدف از طرح مطالعاتی نسیم حیات را پرورش فکری خواص انقلاب اسلامی عنوان ‌و بیان کرد: با استفاده از آثار سیدمرتضی آوینی به عنوان کسی که با نگاه به افق غایی انقلاب اسلامی از منظر حکمت به شناسایی غرب پرداخته به جوانان، مسیر راه درست را نشان دهیم.

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری گلستان افزود: برای زندگی باید اندیشید و برای زندگی بهتر باید درک را بالا برد تا به نقطه مطلوب رسید و این هدف جز با تولید علم، توجه به نیاز روز و ترویج اندیشه‌های متفکرانه ممکن نخواهد بود.

حسینی مشارکت جوانان را در حوزه بصیرت، حضوری فعالانه عنوان کرد و گفت: با تشکیل موسسه بصائر در سال 1381 و با رویکرد عمق‌بخشی و بصیرت دهی به جوانان فعالیت در این حوزه شکل گرفت و در مقطعی به نام کانون دانش‌آموختگان "طرح ولایت" سه سال دوره آموزشی برگزار شد و در اقدامی جدید به دلیل حساسیت و وسعت موضوع، خانه پژوهش‌های دینی شفق فعالیت مستمرتری به خود گرفت.

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری گلستان به اهداف تشکیل خانه پژوهش‌های دینی شفق اشاره و خاطرنشان کرد: تعمیق مبانی اندیشه اسلامی در بین جوانان، فراهم کردن فضای مناسب، به کارگیری ابزارهای علمی برای تجلی استعدادها و برانگیختن خلاقیت‌های علمی، فکری، فرهنگی و مذهبی جوانان در راستای نخبه‌پروری فرهنگی، بالا بردن قدرت تبیین جوانان در مواجهه با شبهات دینی و مقابله با تهدیدات نرم و تلاش برای کشف ایده‌های نو و کارآمد برای گسترش فرهنگ اسلامی از مهمترین اولویت‌هایی است که در این حوزه بدان توجه شده است.

  • شفق

نسیم حیات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی