خانه پژوهش های دینی شفق

نتیجه طرح مطالعاتی نسیم حیات

شفق | سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۰ ب.ظ

نتیجه طرح:

ما معتقدیم اگر کسانی موفق به مطالعه تحقیقی آثار شهید آوینی شوند و شرایط فوق­الذکر برای شرکت در این طرح را حائز باشند در چند سطح آثار و برکاتی خواهد داشت:


1- سطح عمومی:

انسان هایی از لحاظ فکری پرورش خواهند یافت که طرح مسئله نسبت غرب و اسلام ، مدرنیته و انقلاب اسلامی و تجدد و سنت را به خوبی در خواهند یافت و قادر به نقد تفکر ، فرهنگ و جلوه های تمدنی غرب خواهند شد.

 

2- سطح متوسط :

خواصی پرورش خواهند یافت که با بصیرت لازم در راه تحقق انقلاب اسلامی در عرصه های تخصصی خود تلاش خواهند کرد و حداقل با فهم درستی که پیدا می کنند نه تنها خودشان مانعی در راه پیشرفت انقلاب نیستند بلکه با حساسیت و شناخت گوهر وجودی کسانی که فهم درستی از انقلاب اسلامی و عالم جدید دارند شبکه ای از خواص بصیر در سراسر کشور را تشکیل خواهند داد که به جریان دادن فکر و مبانی انقلاب اسلامی در باطن و ظاهر عالم جدید اهتمام می ورزند.

 

3- سطح عالی:

پرورش خواص متخصصی که راه تحول علوم بر اساس مبانی انقلاب اسلامی را پیدا کرده و در رشته خاص خود مبداء تحولاتی در عرصه علم خواهد شد و به شکل گیری علم بومی با مبنای دینی مدد خواهد رساند ، همانگونه که این امر در آثار شهید آوینی حداقل در حوزه علمی سینما به ثمر رسیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی